tisdag 1 september 2009

Helgen

I lördags åkte jag och ett gäng tjejer till Stockholm för att springa tjejmilen. Vi hade två riktigt trevliga dagar med god mat och dryck och lite shopping, även om jag hittade nått direkt.
Söndagen bestod mest av löpning och allt kring det. Tjejmilen går på en otroligt mysig bana och kom runt på 1.08 skapligt nöjd, hade nog kunnat pressa mig lite mer, men det var fruktansvärt trångt längs spåret.
Nu har jag vattenblåsor på flera tår som kom tillbaka efter morgons lilla 3 km löpning, har dessutom ett litet skavsår av bhån vilket är mindre trevligt.

Snart bär det av mot första dagen i skolan, ska bli kul att träffa klassen igen =)

torsdag 27 augusti 2009

Sovrum i stort sett klart


Vårt lilla sovrum före......

...och så här blev resultatet. Inte världsbäst att ta foto mitt i solen
men men.....
Är rikitigt nöjd faktiskt, ska bara in lite "piffing"
också så blir det mysmys =)






onsdag 26 augusti 2009

Dörrgaveln

Före

Efter
Så här blev resultatet av dörren,
nu ska den bara upp på väggen i sovrummet
och lite annat fixas så vårt sovrum blir klart =)
Fler bilder kommer.......

Premiär!!

Ja så här ser den ut min allra första blogg =)
Här kommer jag skriva om mig och mitt liv, projekt och andra händelser.

Just nu har jag ett litet inredningsprojekt på gång i sovrummet. Vi har äntligen tagit tag i saken och köpt en ny säng, så det lilla projektet är att måla om en spegeldörr som sutit i huset och göra den till en huvudgavel till madrasserna. Vi hade också ett gammalt lackat furubord som också fått en lite uppiffning. Kommer bli så bra!!

Det är också en vecka till skolan börjar igen, ska bli kul att träffa alla igen och spännade att se vad sista året på Landskapsvetarprogrammet har att erbjuda...... Känns som att det blir mycket små projketarbeten och hemtentor, men verkar som att vi slipper salstentor i alla fall!!
Ska ju även läsa en liten distanskurs vid sidan om som handlar om webdesign och internetpublcering. Får se vart den leder till.

Nä nu frukost.